Tour Corona 13

 Merelbeke is geen plaats
voor zwarte ooievaars

Je kan ook twijfelen aan het bestaan
van zwarte ooievaars, eenhoorns
lone wolves in het peloton

Tussen Saint Léonard de Noblat
en Saint Honoré d’Honeur
maalt de herinnering met groot verzet
Allez Poupou!

Er rijden ook enkele filosofen in de Tour
Gematigde sceptici, tedere anarchisten
Guillaume Martin, een Schopenhauer op wielen
“Overwinningen zijn van binnenuit ervaren oorzaken”
Een Nietzsche van de middenberm
“Het knarsen van een ketting is onfatsoenlijk”

En de milde Hirschi met de hamer van de twijfel
“Ik twijfelde al van voor de start
en toen ik voorop ging rijden
werd de twijfel alleen maar erger
Ik twijfelde ook nog na de finish, dus ik vermoed
dat ik besta”

Er ligt een dode tak op lijdensweg
die gaat hangen aan een wereld
van witte merels en gezang.