Salle d’ attante des Demoiselles coiffées / Norbert De Beule – meneer o

Ik verloor van de bonte was en van de strijk
een leger bloemenhemden en één wit T-shirt
Ik verloor van vuile glazen, borden en bestek
van het deksel op de neus, de kousen zonder rek

Ik struikelde over een schoen verloren op de trap
over wat boeken naast het onopgemaakte bed
waar ik elke nacht opnieuw hetzelfde droom 
Ik ben niet te stoppen, duik diep in een ravijn

Ik verloor met stijl mijn voorrang op een kruispunt
altijd met het rugnummer verkeerd opgespeld
Ik verloor mijn geld door het beleg van Dexia

Ik verloor de bollentrui aan Lucien Van Impe
Ik verloor met liefde van Marcel Kittel in de sprint
Weet: elke tegenslag maakt slechts een kleine rimpel.

Ik leerde strijken zoals ooit mijn moeder streek
kreeg nooit mijn wilde haren in de plooi.